وکیل آن

http://vakil-on.rozblog.com/

خیارتاخیرثمن

📚 #خیار_رویت 👇 یعنی هرگاه کسی مالی را ندیده ولی فقط وصف آن را از فروشنده شنیده و بخرد بعد از دیدن اگر دارای آن وصف که قبلا ذکر شده است ولی هنگام تحویل فاقد آن وصف باشد خریدار اختیار دارد که معامل

📚 #خیار_رویت 👇 یعنی هرگاه کسی مالی را ندیده ولی فقط وصف آن را از فروشنده شنیده و بخرد بعد از دیدن اگر دارای آن وصف که قبلا ذکر شده است ولی هنگام تحویل فاقد آن وصف باشد خریدار اختیار دارد که معامل

جدید ترین مطالب سایت

Last posts
خلاصه داستان :

📚 #خیار_رویت 👇 


یعنی هرگاه کسی مالی را ندیده ولی فقط وصف آن را از فروشنده شنیده و بخرد بعد از دیدن اگر دارای آن وصف که قبلا ذکر شده است ولی هنگام تحویل فاقد آن وصف باشد خریدار اختیار دارد که معامله خرید و فروش (بیع) را به هم بزند (یعنی فسخ کند) یا آنکه به همان نحو که هست قبول نماید (ماده 410 قانون مدنی).


📚 #خیار_تخلف_وصف 👇


   یعنی هرگاه یکی از طرفین قرارداد (یعنی خریدار یا فروشنده) مالی را سابقا دیده و به اعتماد سابقه دیدن معامله کند و بعد از اینکه کالا را دید و متوجه شد مال مزبور اوصاف سابق را ندارد، اختیار بر هم زدن معامله را دارد (اختیار #فسخ قرارداد).


📚 #خیار_غبن 👇


یعنی هر گاه یکی از طرفین عقد در معامله متوجه شوند که اختلاف زیادی در ثمن (مثلا پول) یا ارزش معامله باشد اختلاف و قیمت واقعی بسیار باشد بعد از آگاهی به این اختلاف (بعد از علم به غبن) می‌تواند معامله را فسخ کند. (ماده 416 قانون مدنی)


📚 #خیار_عیب 👇


یعنی اگر بعد از معامله عیبی ظاهر شود که مشخص شود مورد معامله معیوب بوده خریدار مختار است در قبول آن با کسر قیمت از آن و یا فسخ آن معامله.


📚 #خیار_تدلیس 👇  


مثلا کالایی را معیوب و یا شکسته طوری جلوه دهند که سالم است و اگر فروشنده خریدار را فریب داده خریدار #حق بر هم زدن معامله (فسخ بیع) را دارد و اگر خریدار نسبت به ثمن معامله تدلیس کرده فروشنده #حق‌فسخ معامله را دارد.(مواد 438 و 439 قانون مدنی).


📚 #خیار_تبعض_صفقه 👇


در این صورت خریدار حق فسخ معامله را خواهد داشت. البته مطابق ماده 441 قانون مدنی خریدار در این صورت می‌تواند بیع قرارداد واقع شده را نسبت به قسمت سالم قبول کند و نسبت به آن قسمت که باطل است ثمن (مثلا پول آن را) مسترد کند.


📚 #خیار_تخلف_شرط  👇


 مطابق۲۳۵تا۲۴۵قانون مدنی است


توضیحات / دانلود گزارش کد : 10
لینک اخبار سینما